Egy közhellyel kezdem ezt a bejegyzést: a Zippo egyszerű, de nagyszerű szerkezet. Igazából nincs benne hiba lehetőség, de mivel ebben is van kopó alkatrész előfordul, hogy tönkre megy. Vegyük sorba, hogy milyen részei vannak a gyújtónak, és hol lehet hiba.
A külső fém toknál csak egy hiba lehetőség van, méghozzá a szeg, ami összetartja az alsó és felső részt.
Belső tok: igazából semmi, esetleg a kis fém fül törhet le (én még ilyet nem láttam), egyébként ez adja a jellegzetes Zippo hangot. A belső tokon vagy tartályon található a forgató kerék. Talán ez a "leggyengébb" pontja a gyújtónak. Sajnos elkophat, ha ez megtörténik vissza kell küldeni a központa (címet lejjebb találsz). A kanóc is itt található, ha sokat használod néha érdemes visszavágni belőle. Kb. 10 cm hosszú, a vége a belsejébe van begyömöszölve és ez szívja fel a benzint.
Vatta: kis csomókba van beletéve a tokba, értelemszerűen ez tárolja a benzint.
Lezáró szivacs: sok szerepe nincs, csak felfogja a benzint ha sok került volna bele, illetve szebben néz ki.
Rugó: csavaros végű a tűzkövet szorítja oda a kerékhez. Ha rendeltetésszerűen használod semmi baja nem lehet.
Tűzkő: használj Zippo tűzkövet, mert sokkal jobban bírja, mint a hagyományos.
Zippo benzin: érdemes az eredetit használni, mert jobb az illata, tovább bírja és nem folyik össze-vissza a ruhádra.